Citeam zilele acestea ca peste 70% din vanzarile de cravate ale manufacturierilor de gen sunt reprezentate de catre modelele de cravate ce cuprind in desenul lor albastru sau bleumarin. Nimic gresit pana aici. Undeva, in lumea civilizata, cel ce isi cumpara o prima cravata stie ca trebuie sa inceapa cu una bleumarin. Pe urmatoarele locuri se claseaza cravatele ce cuprind in imprimeul lor textural argintiu si rosu. Cele doua nuante incadreaza tinutele in zona in care purtatorul lor are de transmis un mesaj puternic, de tratat probleme de afaceri sau de pozat, pur si simplu, in tot felul de intalniri oficiale. Cele doua nuante ajuta pe deplin aceste demersuri ale barbatului in activitatile lui de peste zi.
Ceea ce se uita in acest domeniu este ca o cravata in nuante de maro, fie ele mai inchise sau mai deschise, complimenteaza cu mare succes precehea cea noua de pantofi maro purtata alaturi de un costum bleumarin sau gri. Optiunea cravatei maro va ramane in decorul local una secundara, dat fiind ca prima dintre optiunile barbatului roman in alegerea unui costum este modelul pe negru. Si, cel putin intuitiv, maro si negru nu merg foarte bine impreuna. Cand vremea alegerilor corecte va veni, cravata maro va sta frumos in rand, etalata alaturi de o camasa bleu sau de una roz deschis.
Acest gen de combinatie vestimentara – costum bleumarin sau gri antracit (sau gri deschis), camasa roz pal, cravata maro foarte inchis si pantofi maro te va scoate din anonimatul marii de costume ultra-corporatiste si terne. Un pas inainte ar insemna si accesorizarea cu o batista la piept. Sa nu uiti insa regulile ce privesc detaliile: daca batista prezinta imprimeu, cravata ramane uni. Daca batista este uni, cravata poate avea imprimeu.
Stiu ca nu este sezonul cravatelor, dar mai stiu ca este sezonul petrecerilor de nunta, iar combinatia camasa roz deschis, cravata maro inchis este un desen ce iti poate salva urmatoarea seara de sambata, in care ai fost invitat la nunta prietenilor tai.