Povestea de fata pleaca de la o problema personala: drumul spre locul de munca de fiecare zi sau drumurile lungi catre varii destinatii, produc asupra pantofilor mei traume cu adevarat catastrofale: zgarieturi, rosaturi, pete, crapaturi in zonele laterale. Iar asta se datoreaza, in mare parte, contactului inevitabil intre pantofi si pedalele, de cele mai multe ori, metalice din angrenajul mecanic al automobilului.
Au fost perioade cand am incercat modelele dotatate cu transmisie automata, modele cu doar doua pedale, dar daunele persistau. Nu ca ar fi trebuit vreodata sa aleg intre pantofi si modelul de automobil pe care il conduc, dar sunt posesii pe care, in egala masura, al trebui sa le pastrezi in conditii optime.
Sunt de acord ca, mai ales pentru cei ce lucreaza in mediul business, prezenta la birou in modelele de pantofi cu talpa cusuta si rama, fie din gama Oxford, fie din gama Derby, este obligatorie. E firesc sa fie asa. Sa nu te mire insa gradul ridicat de uzura al acestora daca accesul spre birou se face zi de zi prin intermediul automobilului.
Daca ar fi sa studiem in amanunt acest aspect, in radacina lui, ar trebui sesizat ca cel ce lucreaza in mediul business tinde, prin toate amanuntele aspectului si comportamentului sau, sa semene cu un “boier”. Nu prea reuseste, de cele mai multe ori – un boier va sta intotdeauna in automobilul condus de un sofer pe bancheta din spate, in partea dreapta. Dar asta e deja alta poveste.
Revenind, ramane in discutie placerea condusului alaturi de perechea indicata de pantofi. Daca tot e vara, as spune sa profiti din plin, iar modelul ce va duce experienta condusului pe alte culmi este la indemana ta: vorbim despre celebrii mocasini, adaptati acestei nevoi prin inlocuirea talpii cu o serie de mici monturi cauciucate prezente pe talpa, pentru aderenta talpii. In plus, in partea din spate, acest gen de pantof pentru condus prezinta un suport ce se prelungeste dincolo de calcaneu, inconjurand zona calcaiului si creand un suport aproape natural pentru piciorul ce ramane flexat perpendicular fata de podea.
Orice sofer experimentat iti va spune ca nu e bine sa conduci insotit de o pereche de incaltari cu talpa groasa, dat fiind ca trebuie sa apreciezi corect intensitatea de apasare a pedalei. Acest gen de mocasini sunt tocmai ce-ti trebuie in acest caz. Ca sa nu mai vorbim de gradul sporit de confort si de gradul sporit de aerisire al piciorului.
Desigur, exista si zona de aliniere a acestui gen de incaltari la celelalte repere ale vestimentatie de sezon – vei purta langa pantofii pentru condus o pereche de pantaloni scurti, un tricou polo si o sapca (doar daca e una pe care nu ti-o fura vantul, pentru cazul cand posezi un automobil decapotabil). Iar daca nu e vorba de pantaloni scurti, pastreaza alaturi de acest gen de incaltari o pereche de pantaloni suflecati elegant care sa permita vederea gleznei. Evita, pe cat posibil, alaturarea unei perechi de chinos, a unei perechi de blugi sau chiar a unei perechi de pantaloni din in – cele doua repere nu sunt din aceeasi poveste.
Si de aici incolo poti demara spre toate experientele tale automobilistice cu inca o poveste frumoasa, despre ce poti purta in mod adecvat atunci cand te asezi la volan.